Share |

Zájem o audioknihy rok od roku roste

Průzkum Asociace vydavatelů audioknih

Asociace vydavatelů audioknih (AVA) sdružující nejvýznamnější české vydavatele mluveného slova jako jsou Radioservis, Supraphon, Albatros Media, Audiotéka, Popron Music, Kristián Entertainment, Audio Story, Tympanum a další, sestavila každoroční zprávu o audioknižním trhu, která přináší, mimo jiné, jedno důležité sdělení - za rok 2016 trh audioknih a mluveného slova vykázal meziroční nárůst téměř 22 %. Je to dobrá zpráva nejen pro vydavatele, ale hlavně pro posluchače kvalitní literatury. Ti si tak v roce 2016 mohli vybírat hned ze 172 nových titulů (vyšly u vydavatelů, kteří přispěli do statistik), což je nárůst oproti roku 2015 o téměř 60 titulů.
 
Třemi nejsilnějšími vydavateli audioknih a mluveného slova byli v roce 2016 Supraphon (29,21 %), Radioservis (25,03 %) a Tympanum (20,07 %). Výrazně je zastoupen ještě Albatros Media (11,04 %).

 
Mezi nejprodávanějšími tituly se zařadily například Čtyři dohody od Dona Miguela Ruize v podání Jaroslava Duška, soubor všech patnácti her Divádla Járy Cimrmana, deník P. S. Aňi Geislerové namluvený samotnou autorkou, Husitská epopej Vlastimila Vondrušky v podání Jana Hyhlíka nebo Divoké labutě Junga Changa načtené Hanou Maciuchovou.  
 
Zpráva dále uvádí, že čtenáři - posluchači dávají stále přednost nákupu audioknih na pevném nosiči (72 %) před jejich  digitální podobou (28 %), i když je zde zaznamenán lehký nárůst v porovnání s rokem 2015.
 
Asociace vydavatelů audioknih je také vyhlašovatelem ankety O2 Audiokniha roku, která se letos odehraje již počtvrté a opět během knižního veletrhu Svět knihy Praha. Hlasovat o nejlepší audioknihu roku bude jak odborná porota, tak veřejnost. „Asociace vydavatelů audioknih se snaží podporovat a prosazovat společné zájmy vydavatelů a jsme rádi, že se nám to, dle uvedených výsledků, daří,“ říká předsedkyně AVA Kateřina Konopásková. „Jednou z důležitých aktivit je právě i vyhlášení nejlepší audioknihy roku.“
 
Letos poprvé se hlavním partnerem soutěže stává společnost O2 Czech Republic a.s., která nabízí svým zákazníkům audioknihy prostřednictvím portálu a aplikace O2 Active. „U našich zákazníků pozorujeme, že zájem o audioknihy rok od roku roste, což je skvělé. Naši úlohu a zároveň důvod, proč jsme se stali partnerem této ankety, vidíme ve větší propagaci audioknih v digitální podobě,“ vysvětluje nově vzniklou spolupráci Karolína Roubalová, produktová manažerka služby O2 Active.
 
Podrobné informace naleznete v přiložené Zprávě o trhu audioknih a mluveného slova v ČR za rok 2016 nebo na www.asociaceaudioknih.cz.

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.