view counter
Share |

Tip na výstavu: JULIUS REICHEL, White Trash, Trash Pop, FCK YR CSH

foto: pořadatel akce

Na půdu Nové galerie se Julius Reichel vrací již poněkolikáté, nyní s rozsáhlou kolekcí děl v rámci první samostatné výstavy, pod taktovkou kurátora Radka Wohlmutha. Reichel je zářící fenomén, který na sebe upozornil již při svém studiu v ateliéru Jiřího Davida a jehož dílo je inspirující sledovat. Výstava potrvá od 29. června  do 4. srpna 2017 a zahájena bude vernisáží ve čtvrtek 29. 6. od 19:00
 
Julius Reichel (1981) je programovým vyznavačem uvolněného malování, ale jeho nová výstava přináší i něco jiného. Po tom, co zpochybnil médium závěsného obrazu a posunul ho směrem k objektu a instalační situaci, se vrátil k analýze obrazového prostoru a intenzivnímu zkoumání proměnlivého vizuálního kódu s vazbou na aktuální životní pocit. Tentokrát pracuje především prostřednictvím fragmentace a principů koláže. Výsledkem je regulérní zhutnělý obraz – olejomalba, která svým formátem pokouší lidské měřítko, takže není problém se v ní ztratit. Koláž jako pracovní metoda podtrhuje typickou vrstevnatost jeho maleb. Ta ovšem, kromě barevného překrývání, v tomto případě těží především z destrukce. Na jednu stranu vzniká prořezáváním, na druhou vlepováním kusů starších maleb, které mu slouží k „transplantaci“. Tím se nenápadně zviditelňuje anatomie jednotlivých pláten jemně posunutých směrem k nízkému reliéfu. Intuitivní práce na základě dlouhodobé zkušenosti ho volně vrací k principům graffiti, s nímž začínal, což ještě podtrhuje návrat k fenoménu písma. Jestliže je ovšem pro writery charakteristický zájem výhradně o tvary fontů, Reichel písmo nyní používá obsahově ve smyslu tradiční jazykové a mentální hry zaměřené na sdělení. Skládá z něj slova i věty a zdůrazňuje tak princip obrazu jako nosiče informací. Ne náhodou jsou hlavním tématem jeho obrazů hlavy. (Radek Wohlmuth).
 
V zásadě ve své práci obhajuji Darwinovu teorii Evoluce. Neustále balancuji na hraně mezi vizuální poezií a teorií všeho. Tuším, že jednou namaluji  neo post moderní obraz. Pštrosí křídla, zaslepenost fanatika, básnická fantazie. Paradox cílů. Jsem jeden z mnoha. Je to jen vizuální záležitost. Sláva, peníze, DNA, intuice. Ve stínu je stín. I Phone 23.“, Julius Reichel.
 
/WEB/
/FB EVENT/
JULIUS REICHEL - White Trash / Trash Pop / FCK YR CSH
kurátor: Radek Wohlmuth
29. 6. - 4. 8. 2017
vernisáž 29. 6. 2017 od 19:00
NOVÁ GALERIE, Balbínova 26, Praha 2
Otevírací doba: PO – SO 11:00 – 19:00


jádu
view counter