Share |

Tip na výstavu: EXPO Astana

foto: pořadatel akce

Hlavním tématem specializované světové výstavy EXPO Astana je Energie budoucnosti s podtématy Snižování emisí, Energetická účinnost a Energie pro všechny. Během tří měsíců trvání výstavy se očekává téměř 6 milionů návštěvníků, kteří se budou moci seznámit se špičkovými produkty v oblasti energetiky. V české expozici se formou kinetických exponátů, interaktivních modelů a výtvarných realizací přiblíží návštěvníkům nejvýznamnější české vynálezy a objevy a také jejich aplikace v praxi.  Souhrnným tématem českého pavilonu je „Důmyslnost řešení“.

Světová výstava EXPO Astana je další velkou příležitostí pro propagaci regionů v zahraničí, zejména pak v Kazachstánu. Prezentace našich turisticky oblíbených destinací zase z trochu jiného úhlu pohledu jistě povede ke zvýšení jejich atraktivity a ke zvýšení cestovního ruchu v daných oblastech,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
 
Toto téma doplní CzechTourism společně se sedmi českými regiony prezentací České republiky jako ideální turistické destinace. Prostor dostane i hlavní marketingové téma letošního roku „Baroko všemi smysly“. „Turisté z Kazachstánu do Česka nejčastěji jezdí za památkami a historií, proto předpokládáme, že téma baroka bude mezi nimi velmi dobře rezonovat. V představení známých i méně známých barokních skvostů nezacházíme do hlubokých historických detailů, dlouhodobě se snažíme propojovat historická místa se současnými zážitky a smyslově pojaté baroko tomuto zájmu o to zažít na starých místech nové věci výborně odpovídá,“ uvádí Monika Palatková, ředitelka CzechTourism.
 
Tato koncepce se projevuje hlavně ve využití rozšířené reality, kdy se pomocí 3D brýlí návštěvník přenese na vybrané barokní místo a může tak mít téměř autentický zážitek z této doby. „Na výběr jsou lokality v Praze, Holašovicích, Kroměříži, Kuksu, Mariánských Lázních, Olomouci, Valticích a Vranově nad Dyjí,“ doplňuje Tereza Matějková, vedoucí oddělení veletrhů. Pozornost návštěvníků jistě upoutá i velká LED TV stěna, na které bude promítán nejen barokní videospot, ale také spoty jednotlivých krajů, které se budou na EXPO prezentovat – Jihočeský, Jihomoravský, Královéhradecký, Pardubický, Plzeňský, Středočeský a Ústecký. Expozici doplní také interaktivní mapa České republiky.
 
Historie světových výstav EXPO sahá až do poloviny 19. století. Účastníky výstav jsou státy a mezinárodní organizace, které mají za úkol představit svůj pohled a přínos v oblastech vymezených tématy jednotlivých výstav. Ta zpravidla zachycují klíčové problémy a otázky, s nimiž se potýká lidstvo při svém vývoji, a vyzývají účastníky k představení jejich technických a ideových řešení. V současné době se každých pět let koná tzv. „velké“ EXPO (naposledy 2015 v Miláně, příští v roce 2020 v Dubaji) a v mezidobí probíhají menší výstavy označované jako „specializované“ EXPO. Do této kategorie spadá právě i EXPO 2017 v Astaně.
 
Expo Astana potrvá do 10. září 2017.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.