Share |

StreetCulture: NE mediálnímu mainstreamu

Jiří Malina a Iva Jonášová mapují alternativní scénu.

Založit si vlastní rádio bylo ještě před deseti lety nesplnitelným snem. Protože ale sny se mají plnit, vzniklo StreetCulture. Z původně playlistového online rádia se postupně stala platforma, díky které se mohou prezentovat nejen hudební subkultury, ale i alternativní média a životní styly. Jak zdůrazňují zakladatelé StreetCulture Jiří Malina a Iva Jonášová, jejich projekt nese všechny znaky komunitního média – na rozdíl od jiných takto označovaných projektů není určen jedné konkrétní komunitě, ale slouží jako prostor pro široký rozptyl alternativních stylů, kterým kromě samotného vysílání poskytují i zázemí vlastního komunitního prostoru s barem, studiem i komorním koncertním sálem. 

 

Oba jste část své profesní kariéry strávili v Českém rozhlase, Iva jako autorka pořadů a moderátorka a Jirka jako odborník na online technologie. Jak vás rozhlas připravil na rozjezd vlastního projektu?

I: V Českém rozhlase jsem pracovala už během studia na vysoké škole. Tehdy mi bylo jasné, že něco takového jako vlastní rádio nikdy mít nebudu. A najednou, po deseti letech, to technologicky, finančně, obsahově i programově šlo. Od začátku bylo naší snahou vybudovat rádio ve veřejném prostoru. Dnes, když učím na Vyšší odborné škole publicistiky, to mým studentům připadá skoro jako samozřejmost, jako „nic moc“. Vlastně jim nedochází, že něco takového ještě před pár lety prostě nebylo možné.

J: Naše rodiny se nás mnohokrát ptaly, proč investujeme tolik peněz a času do projektu, který není koncipován jako ziskový. Často jsme slyšeli, že máme děti, a proč tedy vrážíme peníze zrovna do StreetCulture. Ale i když to asi zní pateticky, pro nás je to splněný sen a děláme to opravdu jen pro radost.

 

Celý článek najdete na webu Galerie NE.

jádu
view counter