view counter
Share |

ROZHOVOR S CATHERINE DENEUVE o filmu Polibek od Beatrice

Artcam films 7.12. uvedl film Polibek od Beatrice (Režie: Martin Provost), netradiční příběh porodní asistentky. Přinášíme vám rozhovory s jeho protagonisty.
 
CATHERINE DENEUVE

Martin Provost napsal postavu Béatrice pro vás. Jak jste na tuto nabídku reagovala?
 
Okamžitě se mi ta postava zalíbila, hned po přečtení scénáře. Hned jsem se sešla s Martinem Provostem a on o svém filmu mluvil moc dobře. Okamžitě jsem podlehla jeho laskavosti. Béatrice je komediální postava, která prožívá dramatické chvíle. Ona je jako samotný film. Martin Provost dokáže mluvit o vážných věcech s lehkostí tak, že nikdy nejsou tíživé. Komedie neustále odzbrojuje drama, aniž by to bylo na úkor emocí.
 
Jak byste Béatrice charakterizovala?
 
Je to žena, která žila velmi intenzivně a zároveň s lehkostí. Je velmi štědrá a zároveň velmi sobecká. Je vášnivá hráčka ale bez zdrojů, což jí neubírá na elánu ani eleganci. Žije ze dne na den, nic neplánuje předem, nedokázala by to, ani kdyby chtěla. Tápavě postupuje kupředu, dnes spoléhá na jednoho, zítra na jiného.
 
Přesně tak, Béatrice dělá dojem velmi svobodné ženy, ale přitom je velmi závislá na ostatních... 
 
Myslela si, že může žít svobodně, bez jakýchkoli vazeb, ale to je iluze. Nicméně se rozhodla brát život z té dobré stránky až do konce. Béatrice je stejně tak milenka, a její aférka s Claiřiným otcem je toho důkazem, jako požitkářka, která si užívá toho, co jí život může nabídnout. Je svým způsobem bezstarostná, což někdy může být pro její okolí těžko snesitelné. To ale neznamená, že je nezodpovědná. Béatrice je v podstatě veselá dobrodružka. Věci si zařizuje podle svého a ve svůj prospěch, nejde jí však o to, aby někomu škodila,ale spíš o lepší život.
 
Béatrice převrátí Claiřin každodenní život naruby tak, že se jí změní život…
 
Claire nedokáže Béatrice dlouho odolávat. Nejprve se k jejímu návratu do svého života staví zdrženlivě, je ochotná jí pomoci, ale drží si odstup. Velice brzy ale přijme její přítomnost, objevuje Béatrice, která jí do života přináší trochu fantazie a ukazuje jí svět velmi odlišný od toho jejího. Dá se říci, že Béatrice je schopná dosáhnout toho, že jiní přistoupí na zcela nepravděpodobné situace.
 
A přitom se rozhodne ustoupit do pozadí…
 
Chce, aby Claire byla šťastná, aby si dokázala užít svůj nový život s Paulem. A proto odejde. Je to ohleduplné rozhodnutí. Béatrice dokázala s Claire navázat důvěrný vztah, několik týdnů byly jako matka a dcera. Chtěla Claire pomoci a aby jí byly odpuštěny chyby z minulosti. Ví, kdy se stáhnout.
 
Je vám Béatrice blízká?
 
Jako herečka si myslím, že je to velmi kladná, veselá postava, která trošku překračuje normy a příjemně se hraje. Jako žena, dokážu pochopit její bezstarostnost, nesoudím ji, ale je mi vzdálená.
 
Až do POLIBKU OD BÉATRICE jste si s Catherine Frot nevyměnila jedinou repliku. Jak se vám společně pracovalo?
 
Byly jsme tak trochu jako Claire a Béatrice ve filmu. Catherine Frot je velmi jemná herečka. Měla jsem pocit, že se cítí jistě, a to našemu duu prospělo. Myslím, že na plátně je to vidět. Vazba, která pojí Claire a Béatrice je jasně vidět.
 
A Olivier Gourmet?
 
Nikdy jsem s ním nepracovala. Mám ho jako herce moc ráda. Nemáme mnoho společných scén, ale myslím, že blízkost našich postav je opravdu skutečná. Paul má s Béatrice společný smysl pro dobrodružství, je sice usazenější, ale je to cestoval, sám říká, že potřebuje být na cestách. I on má jiskru fantazie, která prozáří Claiřin každodenní život. Mimochodem, spřízněnost Paula a Béatrice Claire zpočátku dráždí, dokonce ho vyhodí, když je nachytá, jak si při snídani v její kuchyni zpívají Reggianiho.
 
Jaký je Martin Provost režisér?
 
Je velmi otevřený, jemný, neustále naslouchá ostatním. Je jasně vidět, jakou radost mu dělá, když vidí své postavy ožívat na scéně. Je srdečný a přívětivý. A hlavně, má rád herce, umí jim napsat velmi pěkné role. Je to muž, který je na straně žen. Dokázal najít ten správný tón vyprávění tohoto příběhu, dokonalou rovnováhu emocí.
 
Naučila jste se hrát tu karetní hru zvanou La Marseillaise…
 
Přiznávám, že jsem ji před tímto filmem neznala. Je to hra, kde vše běží velmi rychle. Martin Provost si přál, abych byla obklopená skutečnými hráči, kteří dodávají scénám na skutečné věrohodnosti, ale dnes už bych partičku sehrát nedokázala.

 


jádu
view counter