Recenze: Jamie T, Futurum Music Bar

foto autor

Jamie Alexander Treays vystupující pod zkráceným jménem Jamie T letos vydal povedené album Trick a vyjel na turné, jehož včerejší zastávka se konala ve smíchovském Futurum Music Baru.

Třicetiletý Londýňan se na pódiu objevil zhruba o půl desáté večer a svůj hodinu a půl dlouhý koncert začal singlem Power Over Men z aktuální desky Trick.  Jí věnoval nejvíc prostoru. V devatenáctipoložkovém setlistu jí patřilo šest zářezů. Z debutového alba Panic Prevention zaznělo pět písní a ze zbylých desek Kings & Queens a Carry on the Grudge po čtyřech kusech. Tolik statistiky.

Na Jamieho přišli oddaní fanoušci, takže v pražském klubu to brzy vypadlo jak někde v Camdenu v Londýně. I sám Jamie mohl návštěvníkům evokovat střízlivou verzi Peta Dohertyho. Hned pod pódiem vznikl kotel, který se chvílemi pokoušel pogovat. Tak divoké jak na koncertech The Libertines to sice nebylo, ale vzniklá atmosféra byla velmi příjemná. Opilé líbající párů bylo v hledišti opravdu hodně. Největší hukot nastal, když Jamie se svou kapelou spustili energickou skladbu s tvrdým electro refrénem Tinfoil Boy. Celkově mnohé písně živě v klubu vyzněli tvrději než na deskách, příkladem může být i skladba 368, jejíž refrén odzpíval celý klub.

Futurum Music Bar svým návštěvníkům nabídl velmi dobrý zvuk a příležitost mít svého idola téměř na dosah. Tomu šel naproti i sám Brit a poměrně často si stoupl na okraj jeviště a snášel doteky fanoušků z prvních řad. Pokud zpíval, měl většinou zavřené oči a nosem byl nalepený přímo na mikrofon. Doprovázeli ho další čtyři muzikanti, přičemž jediná žena v ansámblu seděla nezvykle za bicími. Bez nich se Jamie obešel pouze při písni Back in Time v prvním přídavku, kterou odehrál sám pouze s akustickou kytarou.

Přestože Jamie příliš dlouhé monology nevedl, působil velmi přátelsky. Poděkoval se svým fanouškům, že zaplnili klub, i když ve stejnou dobu na jiném místě v Praze hráli jeho krajani Placebo. Také okomentoval problémy s prstem (kdy si asi zlomil nehet) a druhou polovinu vystoupení ho to viditelně trápilo. Přesto podal velmi sympatický a autentický výkon a zanechal po sobě velmi dobrý dojem. Až je s podivem, že není podstatně větší hvězdou. Zasloužil by si to. Každopádně není třeba se domnívat, že v Česku hrál naposledy.

Setlist:
Power Over Men, Tescoland, Operation, Dragon Bones, Salvador, British Intelligence, The Prophet, Don't You Find, If You Gott he Money, 368, Sign of the Times, The Man's Machine , Crossfire Love, Sheila, Tinofoil Boy, Rabbit Hole, Sticks 'N' Stones, Back in the Game, Zombie