Recenze: IAMX v Roxy

foto autorka

Chris Corner alias IAMX se po dvou letech vrátil na pražské pódium a předvedl svou strhující emotivní show.

(Další fotky hledejte na našem facebooku!)

Žádná předkapela ani zdržovačky – natahovačky, přesně v osm se šlo na věc. Ve svém klubu přátel dobrého elektra pan X tentokrát představil ďábelskou trojici Janine Gezang, Sammi Doll a Jon Siren, kteří mu excelentně asistovali na pódiu. Během večera postupně zazněly songy ze všech alb, takže člověk vlastně ani neměl pocit, že se jedná o koncert v rámci turné k nové desce Metanoia. Po energetickém začátku následovala jako třetí nedávno oklipovaná píseň Hapiness, během které se publikum začalo naplno dostávat do rauše a z plna hrdla si zakřičelo znělé LIAR!

Za vrchol večera bych prohlásila kousek Night Life z druhého alba The Alternative. Pamatujete si tu scénu z Matrix Reloaded, kde jsou taneční orgie v jeskyni za doprovodu bubnů? Tak přesně takhle nějak to vypadalo během Night Life v Roxy. Sex se zkrátka nesl vzduchem. Vlastně láska, jak řekl Chris. Ale byla teda pořádně sexy.

Díky rozmanitosti playlistu si každý fanoušek IAMX přišel na své. Ze zamaskovaného hudebníka energie a euforie doslova stříkala a skvěle mu v tom asistoval i jeho ansábl v čele s místy polonahou Janine. Nechyběly ani pecky Kiss & Swallow, Spit It Out či úvodní I Come With Knives. Za opravdu povedenou také považuji I Am Terrified, při které se daly emoce krájet motorovkou. Tenhle koncert se zkrátka zdá jako naprosto vzorový. Žádná nudná předkapela, na kterou stejně nikdo nepřišel. Začátek na čas. Průřezový Playlist, nějaká ta elektro erotika a přídavků kolik jen chceš. Po tom třetím už ani publikum nechtělo další a po typické finálovce After Every Party I Die se v deset večer mohlo jít klidně vyčerpaně domů. Ještě jsem zapomněla dodat, že holky z první řady si i na závěr oficiálního programu zatrsaly s Chrisem na pódiu. Ono tam těch holek vlastně bylo asi tak třicet, ale alespoň si užily svoji chvilku slávy.

text: Bára Částová

IAMX

27. 11. 2015, Praha, Roxy