Recenze: George Ezra - Staying at Tamara's

Charismatický zpěvák George Ezra vydal 23. března 2018 své druhé studiové album s názvem Staying at Tamara's. Na desce o jedenácti skladbách vzývá optimismus v celé své kráse, ale je u toho krapet „klišoidní“.

Čtyřiadvacetiletý Brit, jehož singl Budapest až otravně proletěl všemi českými mainstreamovými rádii, se proslavil v roce 2014 debutem Wanted On Voyage, kde představil hity jako Blame It on Me, Did You Hear the Rain nebo Listen to the Man. Ve videoklipu na poslední zmiňovanou píseň si dokonce zahrál i herec Ian McKellen, představitel Gandalfa z Pána prstenů. Fanoušci tehdy jásali pro podmanivost interpretova hlasu. Deska postavila do pozoru i ostrovní recenzenty, psalo se o vycházející hvězdě tamní scény, jež dokáže vdechnout novou emoci starému a ohranému zvuku.

Na novém albu Staying at Tamara’s je Ezra pořád tím usměvavým klukem s kytarou. Jenomže najednou, jako kdyby nevěděl, o čem zpívat – a tak se ubírá k ohraným frázím. Textově atakuje spíše křehká srdce a nenáročné posluchače. Příkladem budiž skladba Hold My Girl: „I've been waiting for you / To come around and tell me the truth / 'Bout everything that you're going through / My girl you got nothing to lose.“ George Ezra oproti svým generačním kolegům Edu Sheeranovi či Samu Smithovi, kteří se se širokou veřejností začali seznamovat v plus mínus totožné době jako on, hudebně zaostává. Zrzek Sheeran je již světová megastar se třemi plnohodnotnými alby, na nichž jeden povedený šlágr střídá druhý. A Sam Smith se zase na posledním počinu The Thrill Of It All vyprofiloval v citlivého umělce, jenž se nebojí jít do hloubky milostných a queer témat.

Mezi silné stránky Ezrovy současné desky patří tracky jako úvodní kytarovka Pretty Shining People, taneční Get Away nebo přímočařejší Paradise, která tak trochu evokuje českého písničkáře Thoma Artwaye. A nakonec ještě Only a Human, což je příjemný, pomalu se táhnoucí, klavírní pop.

Ezra si na Staying at Tamara's drží pozitivní auru a sklízí to, co před lety zasadil. Chytlavými a lehce zapamatovatelnými rytmy se vrací k desce Wanted On Voyage. Jedná se o oddechové – letní – album bez jakéhokoliv většího potenciálu. 5 z 10.