Recenze: Depeche Mode v O2 Areně

foto Tomáš Martinek

Už podvečerní vlna postav v černém, která se v pondělí nemilosrdně převalila vysočanskými a libeňskými lokály - tradičními čtyřkami počínaje napříč „lepšími“ hospodami a kavárničkami v nákupním megacentru konče - svědčila o tom, že v O2 Areně (nebo jak se to monstrum teď vlastně jmenuje) by večer neměla být úplná nuda. A je třeba po pravdě říci, že se všechny tyto temné obavy bezezbytku potvrdily.

Na dalším pražském koncertě si Depeche Mode opět mohli ověřit, že se zde rozhodně mohou cítit jako doma: přivítal je (a to doslova) plný dům od k zalidněné plochy až po nejvyšší ochozy.
Welcome to My World, pozdravila kapela písničkou ze svého předloňského alba Delta Machine publikum převážně „v nejlepších letech“, v němž naštěstí nechyběli jedinci, kteří očividně před čtvrtstoletím v době prvního pražského vystoupení britské legendy byli ještě na houbách. A dokonce na zádech tatínků sedělo pár mrňousků, kteří by na minulém českém koncertě kapely v červenci loňského roku tohoto výkonu jistě nebyli schopni.

Zato velká část pondělního publika jistě na letním koncertě byla, což bylo zřejmé z dialogů často zaznívajících na ploše. „Hele, hrajou stejný věci jako minule,“ ozývalo se z úst všímavých pamětníků při Walking in My Shoes.
Fanynky ocenily pupík Davida Gahana odhalený pod vestičkou při laškování se stojanem od mikrofonu během Policy of Truth i jeho následný kratičký, leč výživný „tanec u tyče“. Zklidnění přinesl Martin Gore, když v akustickém setu jen za doprovodu kláves zazpíval Slow a But Not Tonight. A pak šlo vše ráz na ráz až k finálovému hitu Personal Jesus přivítanému cca patnácti tisíci nadšenými posluchači vybuzenými po kratičké pauze po úvodních tónech skladby do extáze. Plus přídavky.
Oproti letnímu koncertu byl pondělní kratší, jen zhruba dvouhodinový, a zazněly na něm dvě desítky skladeb. Asi už je to klišé, ale těžko si pomoci: Kdo tam nebyl, prohloupil. Kdyby Depeche Mode zase nějaký promotér do Prahy nepřivezl při příštím turné, byla by to chyba.

Desítky dalších fotek najdete TADY na našem facebooku.

-
Depeche Mode, 11.2. 2014, O2 Arena, Praha