Share |

MISTROVSTVÍ EVROPY V AKROBATICKÉM LÉTÁNÍ BUDE V MORAVSKÉ TŘEBOVÉ

foto: pořadatel akce

Do České republiky se po deseti letech vrací mistrovství Evropy v akrobatickém létání, jehož pořádání získal Areoklub České republiky. /WEB/
 
Celkem se letos přihlásilo 40 pilotů ze 14ti zemí světa. V kategorii národních týmů, kdy každý tým musí reprezentovat 3 piloti ze stejné země, bojuje o prvenství  Švýcarsko, Maďarsko, Německo, Francie, Rusko a Česká republika. Současná světová špička létá na strojích Extra 330 SC, Xtrameair XA41 nebo Suchoi 31.
 
EXTRA 330 SC
Dvoumístný akrobatický jednoplošník, který schopný létat soutěže v kategorii Unlimited,  byl navržen německým akrobatickým pilotem Walterem Extra v roce 1987. Konstrukce Extra 300 byla založena na předcházejícím modelu Extra 230,  jednoplošníku z 80tých let, který měl ještě dřevěná křídla. Symetrický profil křídla se zvyšoval s nulovým úhlem dopadu a zabezpečoval tak stejný výkon jak v rovném letu tak i v letu  na zádech. Na tomto letounu létá například úřadující mistr světa Alexandre Orlowski z Francie.
 
XTRAMEAIR XA41
XtremeAir Sbach 300 je další německý akrobatický letoun, který podle konstrukčního návrhu Philippa Steinbacha vyrábí společnost  XtremeAir z Cochstedtu. Letoun nese označení XA41, ale na trhu je uváděn pod názvem Sbach 300. Sbach 300 má celokompozitní konstrukci, převážně zhotovenou z uhlíkových vláken. Letoun je dlouhý 7,50 m a  křídla mají rozlohu 11,25 m2. Standardní motor má 324 koní (242 kW) a hrubou hmotnost pro akrobacii 850kg. Tento stroj pilotuje například český reprezentant Marek Hyka.
 
SUCHOI 31
V roce 1983 byl zahájen vývoj akrobatického speciálu nové generace, z něhož vzešla typová řada Su-26/29/31. Jako zajímavost lze uvést, že jedním z důvodů pro konstrukci nového stroje byla série katastrof reprezentantů SSSR na letounech Jak-50, při kterých piloti překročili pevnostní násobek letounu. Až do té doby se předpokládalo, že pilot není schopen snášet přetížení větší než +8g. Normy přikazovaly pevnost letounu 1,5 krát větší než je dovolené zatížení, takže Jaky byly konstruovány na mezní přetížení +12g. Při návrhu nového letounu se tedy vycházelo z předpokladu, že piloti létají i s tímto přetížením. Suchoje byly tedy počítány pro zatížení minimálně +18g.
Konstrukce Su-31 vycházela přímo z konstrukce dvoumístného Su-29. Hlavním konstruktérem typu je B. Rakitin a letoun byl zalétán v červnu 1992 pod označením Su-29 T. Na Suchoi létá například španělský matador Cástor Fantoba nebo ruská pilotka Světlana Kapanina.

 
JIŘÍ SCHMITZER
Tento stroj zábavy se narodil v roce 1949 a během let se jeho kvalita stále zlepšovala. Jiří je známý hlavně jako herec, v poslední době se však spíše profiluje jako muzikant.  Mimo herectví působí jako skladatel, skládal hudbu pro divadelní inscenace (mj. i pro Národní divadlo), rovněž vystupuje jako písničkář se svými převážně humornými skladbami.  Na svém kontě má již čtyři alba.  Kromě vlastní tvorby zhostoval také na albech Bratří Ebenů  „Já na tom dělám“ a „Ebeni v zahradě“. V roce 2008 vydal knižně pod názvem Kanimůra ze Šardonu výbor svých textů. Jiří Schmitzer vystoupí na hlavním podiu v sobotu od 19ti hodin po skončení závodů v rámci doprovodného programu.

 
Program:
21. – 26. srpna 2016
Denně od 9:00 závodní lety, pauza na oběd mezi 13:00 a 14:00
 
Sobota 27. srpna 2016
 9:00 – 13:00 - Závodní lety
13:00 – 14:00 - Polední pauza
14:00 – 15:30 - Air Show
16:00 Vyhlášení vítězů a závěrečný  ceremoniál
19:00 Koncert Jiřího Schmitzera

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.