Share |

Martin Hořínek: SCI*FI*PSI dělají neuvěřitelné mejdany

BEST OF: Nepřehlédli jste v našich starších vydáních? Přinášíme vám články z prvních dnů Proti šedi.
Tak se vidí Martin Aaron Hořínek

Martin Aaron Hořínek se zabývá ruční loutkovou animací. Ještě na škole vytvořil tak trochu hororový kraťas ze zubařského prostředí The DentiSt. Následoval regulérní videoklip pro Kurtizány z 25. Avenue a Davida Kollera. Pro ujetou partu SCI*FI*PSI, která dnes vystoupí v Radosti FX, dokončuje Martin hudební video. Půjde o skutečně netradiční věc a tak jsme tvůrci položili několik otázek.

 

Jak vznikl koncept, že parta hrající elektro bude mít loutkový sci-fi klip?

Celé to vzniklo tak, že Filip Malásek, který stříhal můj krátký studentský film „The DentiSt“, mi dohodil na zvuk a hudbu právě SCI*FI*PSI Borka s Rondem. Vzpomínam si na první den našeho setkání, kdy jsem pánům slíbil jako protislužbu videoklip. Pak jsem navštívil jejich studio, kde jsem byl účasten neuvěřitelného mejdanu, kdy se pánové v psích maskách nechali unášet na tónech vesmírné hudby až do rána. Celá ta atmosféra byla neuvěřitelná.

Když jsem pak začal pracovat na tom klipu, tak jsem hledal směr a design, jakým se to celé bude ubírat. Chtěl jsem za každou cenu, aby to bylo něco hodně jiného a zvláštního. Stejně jako hudba SCI*FI*PSI.

 

PSI VE FILMU

Nakonec to ale klipem nekončí...

Začalo mě to neuvěřitelně bavit a postupně jsem se snažil rozšířit děj. A pak jsem se rozhodl, že nenatočím jen klip, ale celý film. Začalo se tedy pořádně pracovat na dějové linii a na hudebních atmosférách. Tenhle film je totiž hlavně hudebním filmem o mytologii SCI*FI*PSI. Na to, že půjde o loutkový film, to je docela výpravné. A dá se říct, že to bude taky proti šedi. Snažíme se totiž poukázat na rozdíl mezi tou největší šedivostí/stádností a naopak.

 

Nesvádí dnešní doba k jiným než loutkovým způsobům animace?

Počítačová animace je jistě dobrá a přináší mnoho možností, ale je něčím až moc sterilní. Nevím, čím to je. Ale pokud jde o ruční animaci, tak myslím, že nikdy úplně nezanikne. Je to něco, co v sobě nese velkou výtvarnou kreativitu a je to většinou originální.

 

LOUTKY A REKLAMA

Ty se živíš tvorbou reklamy. Jak je to s reklamou a ruční animací?

Co se týče reklam, tak si myslím, že i ručně animovaná reklama má šanci uspět, neb je to něco jiného a zvláštního, čeho je na trhu málo a to klienta láká a zajímá. Nicméně není vyloučeno, že se loutková a digitální animace dá kombinovat. Což už je vlastně běžné. Bez počítače se dnes neobejde ani ta moje loutková animace.

 

Když se dívám na video s loutkami, napadne mě, že to musí být časově obrovsky náročné.

Ohledně časové náročnosti pro ruční animaci je to asi stejné jako s tou počítačovou. Záleží na tom, zda to tvoří jeden člověk na place, nebo celý tým. Na tom momentálně pracuju, abych sestavil dostatečně kreativní tým v mém studiu, který by dokázal v reklamě obstát.

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.