Share |

Jak se vlastně shánějí prostory na pop-upy? Rozhovor s lidmi, kteří nacházejí zvláštní místa

Prahou, Brnem a postupně i dalšími místy táhne vlna pop-up obchodů, restaurací a dalších dočasných provozoven. Často jsou na super místech. Napadlo vás někde, jak se takové místo objeví? Už i na tohle existuje firma, takže nemusíte mít jen štěstí a můžete si nechat místo pro váš dočasný byznys objevit. Parta, která se zaměřuje na nezvyklé prostory (nejen) pro pop-upy, funguje pod názvem Dejsiprostor a my vám přinášíme interview o tom, jak tahle parta funguje.
 
Jak a kdy jste se rozhodli založit dejsiprostor?
Koncem roku 2015. Tehdy jsme pracovali u velké nadnárodní realitní kanceláře v oddělení prodeje investičních nemovitostí. Ačkoliv to byla hodně zajímavá práce, prodávání velkých kancelářských budov a nákupních parků nám občas přišlo trochu neosobní a monotónní. Zároveň jsme díky naší práci znali spoustu nevyužitých nebytových prostor, které dlouhá léta zely prázdnotou… tak jsme dali dohromady pilotní web, nahráli pár prostorů a čekali, co se stane.
Máte k oboru nějaký bližší vztah? Proč zrovna tohle a ne třeba pěstování květin?
Jsme z prostředí komerčních nemovitostí. Petra pracovala na transakcích, Gábina pronajímala obchodní jednotky v nákupních centrech a Ivo prodával nemovitosti pro investiční fondy. Takže pěstování květin nám asi nebylo souzeno.
V čem jste jiní než realitky?
Fundamentálně zas až tak jiní nejsme. Spíše se snažíme být otevření novým konceptům, v našem přístupu být vynalézaví a flexibilní. Kromě tradičních pronájmů obchodních prostor se zaměřujeme na alternativní a krátkodobější koncepty pronájmů - formou kiosků, „pop-up“ obchodů, sdílených obchodů a marketingových eventů v nevšedních prostorech.
Tyto pronájmy mají výhodu, že nejsou tak finančně ani organizačně náročné. Díky tomu mají šanci dostat se do ulic i začínající značky, pro které obchod znamená možnost reálné interakce se zákazníky – něco, co internet nenahradí.
Prostory mohou na druhou stranu najít svého nájemce například i v případě, že se za pár měsíců chystá jejich rekonstrukce. Přidanou hodnotou pro obě strany je rozruch, který kolem sebe pop-up obchody umí vytvořit. Většinou jsou doprovázeny kampaní na sociálních médiích, díky které si je „followers“ najdou i na méně viditelném místě.
Specializujeme se jen na komerční / nebytové prostory, takže třeba s pronájmem 3+1 na Čerňáku nebo chaty na Šumavě moc pomoct neumíme.
 
Jaké konkrétní projekty vás naplňují největší hrdostí?
Obecně nás baví projekty, které se snaží vystoupit ze zajetých kolejí nebo například umožní oživit dlouhodobě nevyužité místo.
Z konkrétních pronájmů máme radost z pop-up obchodu v Krymské ulici, který si pravidelně pronajímá značka Meera Design. Autorkou projektu Meera Design je Klára Stejskalová. Navrhuje a nechává šít modely z biobavlny. Meera je mladá značka, své produkty prodává online a dlouhodobý pronájem obchodu je zatím hudbou budoucnosti. Přesto ale chtějí dát svým zákaznicím možnost vyzkoušet si oblečení naživo. 
Pop-up obchod v Krymské pronajímá paní Katka, která se rozhodla přetvořit prostor vietnamské večerky v designový pop-up shop. Záměrně pronajímá obchod krátkodobě, ráda vidí, když prostor ožívá rozmanitými koncepty a láká pestrou škálu zákazníků.
Jaký nejzvláštnější spot jste pomohli obsadit?
V rámci projektu Reebok Experience Store se podařilo na 6 týdnů oživit prostory umělecké galerie sportovním konceptem.
Agentura MKMA byla oslovena společností Reebok, aby vytvořila exkluzivní pop-up store s gymem, kde se bude zákazník dobře cítit a bude mít možnost si zdarma zacvičit lekce různých sportů. MKMA měli za úkol najít exkluzivní lokaci, z čímž jsme jim rádi pomohli. Galerie Mánes představuje velkolepý světlý prostor, na frekventovaném místě, s velkými výlohami do ulice.
V Reebok Experience Store si můžete do 4. září prohlédnout, vyzkoušet a nakoupit věci z nejnovějších kolekcí, zasportovat si pod dohledem trenérů nebo si jen tak posedět v chill-out zóně a dát si zdravou svačinu.
Jak hledáte místa k pronájmu?
Občas nám chodí tipy na prostory, někdy se prostor přihlásí sám. Hledáme na internetu, sledujeme společenské dění na Facebooku a Instagramu. Nejvíce ale narážíme na nová místa přímo v terénu – procházkami po Praze, setkáváním se s lidmi.. To je něco, co u počítače nenajdete.
Co děláte proti šedi?
Snažíme se přiblížit komerční pronájmy i velmi malým subjektům, aby se mohly časem postavit na vlastní nohy a rozzářily tak ulice Prahy a následně i dalších měst. Zároveň jsme rádi, když se nám podaří přispět k obsazení nevyužitého prostoru zajímavým konceptem, díky kterému se o lokalitu začne zajímat více lidí. Projekty, které jsou nám sympatické, rádi podpoříme například zmenšením vybíraného rezervačního poplatku.
 
dejsiprostor.cz
 

 


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.