Share |

Data Design: Definice, otevřenost, srozumitelnost

foto: pořadatel akce

Co jsou data? Co znamenají pro společnost, pro média a designéry? Jak s nimi pracovat? Jak správně číst koláčové grafy? A jak se dá lhát skrze statistiky?
 
Vizualizace a interpretace dat jsou fenoménem současné vizuální kultury. Slouží jako nástroj hledání odpovědí na složité i jednodušší otázky. Výstava zkoumá metody práce s daty, které se využívají v médiích a ve státní správě. Prostorová instalace spojuje obraz, text, interaktivní prvky a hravě pojaté exponáty. Ty vtáhnou návštěvníky do samotného vytváření i interpretace dat. Součástí expozice je také knihovna, naplněná důležitými texty a odbornými články, které téma výstavy umožní poznat do hloubky.
 
Výstava by měla zvýšit schopnosti kritického náhledu na vizualizaci dat a vytvořit povědomí o provázanosti oborů statistiky, médií a grafického designu.
 
Projekt zahájila moderovaná diskuse odborníků, které se zúčastnili datoví novináři Petr Kočí a Jan Cibulka, grafický designér Richard Jaroš, datový analytik Kamil Gregor, teoretici Pavla Pauknerová a Tomáš Marek, kurátoři výstavy Filip Dědic a Jana Mattas Horáčková.
 
Výsledky odborné diskuse i výsledky interaktivní výstavy budou shrnuty v doprovodné publikaci, doplněné o texty, odkazy na užitečné nástroje a metody. Sborník bude návštěvníkům zdarma k dispozici na výstavě a v elektronické verzi ke stažení prostřednictvím webu CZECHDESIGN.CZ.
 
Kurátorem a koordinátorem výstavy je Filip Dědic – student dějin a teorie designu na UMPRUM v Praze, který se dlouhodobě zabývá zkoumáním souvislostí mezi designem, technickými obory a současnou kulturou. Vernisáž výstavy se koná 2. prosince 2014 v 18:00.
 
Termín výstavy: 3. prosince 2014 – 20. března 2015
Místo konání: GALERIE CZECHDESIGN, Vojtěšská 3, Praha 1
Otevřeno: úterý – pátek 10 – 18 h
Vstup zdarma
https://www.facebook.com/GALERIECZD


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.