Share |

25metrová projekce. Praha promítne svou budoucnost v novém informačním centru

Od zítřka mohou Pražané navštívit CAMP, Centrum architektury a městského plánování. Nové městské infocentrum disponuje unikátní promítací technologií, která umožní ukázat budoucí podobu ulice v poměru 1:1.
 
CAMP je místem, kde se povede dialog o budoucnosti Prahy. Jsem ráda, že město konečně podobné prostory má. Věřím, že se díky CAMPu podaří kultivovat intenzivní diskusi o územním rozvoji, která v hlavním městě probíhá,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

V novém infocentru bude Praha informovat o projektech, které mohou v budoucnosti změnit tvář metropole. CAMP se rozkládá na ploše 300 m2, vévodí mu 25 metrů dlouhá projekční stěna. Právě na ní budou formou pohyblivé grafiky v rozlišení 8k představovány nejrůznější stavební projekty: od soukromých developerských projektů přes výsledky architektonických soutěží či revitalizace ulic až po studie zástavby celých brownfieldů. Do výstav tak budou zapojeny záběry z dronů či časosběrná sledování života v ulicích.
 
Budeme ukazovat nové stavební záměry v širším kontextu, včetně jejich dopadu na okolí,“ vysvětluje ředitel IPR Praha Ondřej Boháč. „K celoměstsky významným projektům se budeme vracet opakovaně. Chceme, aby se Pražané necítili vynechaní z procesů, které v budoucnu ovlivní tvář místa, kde žijí.
 
V další části CAMPu se nachází amfiteátr s kapacitou až 110 diváků. Sloužit může jako kino či přednáškový sál. Funguje zde i knihkupectví a kavárna PageFive s publikacemi o městě, architektuře a územním plánování, stejně jako obdobně zaměřená prezenční čítárna.

První výstava představí pod názvem Praha zítra? výběr z připravovaných stavebních projektů. Jako kurátor jej zaštítí kritik architektury Adam Gebrian. V polovině října výstavu vystřídá prezentace výsledků designérské soutěže na nový městský mobiliář, pak se představí projekt Smíchov City. Vedle toho se budou konat pravidelná promítání KINO CAMP, série debat UrbanCafé či přednášek UrbanTalks.
 
Vnímáme touhu po diskusi, ale ještě nevíme, jak budou lidé reagovat – budou chtít spíš získat konkrétní informace o jednotlivých projektech, anebo budou mít chuť diskutovat o urbanismu a architektuře obecně? Pochopí investoři, že jde o cennou příležitost získat reflexi? Proto to necháváme otevřené. Můžeme dělat informacemi nabité výstavy, ale i edukativní programy pro školy nebo třeba 'face to face' setkání s investory,“ dokončuje Boháč.

Chceme, aby Praha vůči svým obyvatelům vystupovala otevřeně a nechávala si maximálně nahlédnout do karet. Co nejotevřenější by měl být i CAMP. Věřím, že si sem Pražané brzy najdou cestu,“ uzavírá Petra Kolínská.


jádu
view counter
Webové aplikace by iQuest s.r.o.